6-7/1 2011 MyDOG, GÖTEBORG

Efter att ha hoppat över denna utställning 2010 så var det dags att åka upp till Göteborg igen!

Det där med att ligga på hotell är toppen, bara det att gå och äta hotell-frukost, slippa stiga upp jättetidigt när man har 28 mil att köra. Att det sedan blev två nätter på hotell (= två utställningar) gjorde det hela inte sämre. Första natten var vi "ensamma" på hotellet eftersom Kalle & Johanna jobbade kväll och Tanja hade lite problem med bokningen (men hon var med all säkerhet inte besviken efter nätterna i lyxrummet på Gothia Towers).

6/1 = MyDOG 1

Som  alltid är jag på plats i tid! Även Tanja och Maja var redan där, men inte Kalle och Johanna!!!
Tala om att bli nervös, Kalle hade som vanligt prioriterat sängen en timme extra så därför fick domaren vänta några minuter på att de skulle ta av sig ytterkläderna innan "Mozart" fick göra entré i  ringen. Han blev inte ens borstad efter drygt fyra timmar i bilburen (men det hade nog inte gjort någon skillnad).

Nu till dagens alla RESULTAT:

VALPKLASS, Hanar:
Showpoint I Want It All                      1:a HP, BIR-valp

JUNIOR KLASS, Hanar:
Sansetters Rocker                               1:a
Sansetters Rover                                 2:a
Vidjoels Oliver Twist                           2:a

ÖPPEN KLASS,
Hanar:
Vidjoels Marlon Brando                        CK, 1:a Bhkl CACIB
Vidjoels Nicolas Cage                           CK, 2:a Bhkl R-CACIB


JUNIOR KLASS, Tikar:
Sansetters Rusher                                 2:a
                            

UNGHUNDS KLASS, Tikar:
Yukki Hill Magic Princess For Vidjoels  1:a HP


BIR: NORD JV-07 VIDJOELS MARLON BRANDO

Dörmde gjorde: Ann Carlström

Sedan var det bara att vänta på GRUPP-finalerna!
Eftersom det var samma domare i gruppen så var det lite nervöst eftersom hon tyckte att "Atlas var något överpälsad" (jag är helt övertygad om att om jag hade fått klippa bort 7 cm på svansen så hade ...). Men tro det eller ej: ATLAS = BIG R!!!

Tage hade en bra dag och hans hjärta gjorde inga uppehåll, så han var på G: Visade både "Dogge" och "Svea"!!! 

Kvällen firade vi med "bubbel" = ÖL (jag som inte ens tycker om denna dryck fick offra mig), MAN MÅSTE JU FIRA EN BIG placering!!!

Vi hade jättetrevligt men, Tanja vi saknade dig!

7/1 = MyDOG 2

Äntligen hade jag full koll igen: Rasta hundar, inta frukost och checka ut ...   OCH SIST MEN INTE MINST: Komma i tid!!!

Idag var jag inte så nervös eftersom Tina skulle visa Svea, men Astrid skulle ju också få visa upp visa sig trots att hon näst intill avskyr utställningar "indoors".

RESULTATet blev:

VALPKLASS, Hanar:
Showpoint I Want It All                          1:a  HP, BIR-valp

JUNIOR KLASS, Hanar:
Sansetters Roover                                   2:a
Vidjoels Oliver Twist                               CK, 3:a Bhkl

ÖPPEN KLASS, Hanar:
Vidjoels Marlon Brando                           CK, 1:a Bhkl CACIB
Vidjoels Nicolas Cage                              CK, 2:a Bhkl R-CACIB

JUNIOR KLASS, Tikar:
Sansetters Rusher                                   CK, 3:a Btkl

UNGHUNDS KLASS, Tikar:
Yukki Hill Magic Princess For Vidjoels    CK, 1:a Btkl CACIB  

ÖPPEN KLASS,
Tikar:
Goango Black Cha Cha                             CK, 2:a Btkl R-CACIB


BIR & BIM akulle alltså stå mellan Kalles "Atlas" och min "Svea"

BIR även idag blev NORD JV-07 VIDJOELS MARLON BRANDO

Domare: Dorothea Carrol  /Irland

Än en gång skulle vi vänta på GRUPP-finalerna. Kalle och Johanna som hade sagt att de ville åka hem så fort rasen var färdigbedömd fick snällt finna sig i att VÄNTA LÄNGE, LÄNGE. Men det var det nog värt!!!

"ALTAS" placerade sig på tredje plats av alla de hunder som ställde upp i Grupp 7 och det var ingen röd före honom!!!

Dömde gruppen gjorde: Fredrik Norgren

Jag är så otroligt stolt över alla "mina" hundar och Johanna du var helt enkelt mer är duktig!!!

TUSEN TACK än en gång TINA för att du fixade både CACIB och BIM till Svea, du skulle nog ha visat Astrid också med tanke på rörelserna du plockade fram hos henne!!!

Sen till vi tacka alla som var där för trevligt sällskap och sist men inte minst syster Marie som tog hand om Doris!!!


Bilder kommer så snart min dator är samarbetsvillig!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Det var skönt att komma i tid andra dagen iallafall. Det var roligt att visa Mozart också och vara tillbaka igen i ringarna. Även om jag kände att kanske börja med finalerna var lite att ta i, men nu behöver jag ju inte vara så nervös när jag ska visa honom på små inofficiella. ;-)) Det var trevligt och denna hotellvistelse i Göteborg så fick vi ju en syl i vädret, inget ont menat, Tanja. ;-))))))) Trevligt var det iallafall. Massor med kramar

2011-01-10 @ 21:29:24
Postat av: Tanja

Hej hjärtat mitt!

Hahaha, du är skön Johanna och jag tar inte illa upp :-) Nu har vi ju provat att jag bor på samma hotell som er och att jag bor på ett annat hotell. Nu återstår bara sammanställning av det hela, vilket var bäst :-) Ni var mer utvilade: Svar Ja. Ni fick en syl i vädret: Svar ja. Ni hade långtråkigt utan mig: Svar ja :-)

Slutligen vill jag bara gratulera till fantastiska resultat för Vidjoels hundarna. Lite synd att Bosse fördärvade statistiken första dagen men någon måste ju fixa så att du fortfarande står med båda fötterna på jorden och inte blir så förbannat högfärdig. GRATTIS.

Pussar och Kramar från söder

2011-01-12 @ 17:59:08
URL: http://www.kezodouglas.se
Postat av: Helena

Ja, du kan inte annat än att va stolt över dina fina hundar!!Jättegrattis från oss!

Ps. snart kommer vi ut i ringarna också :-)

KRAM!

2011-01-12 @ 22:47:47
Postat av: Siv

Grattis ifrån ett vintrigt härjedalen, och god fortsättning på det nya året!!!

Siv o Ozzy

2011-01-17 @ 21:38:34
URL: http://ozzysky.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0