19/9 2010 KÖPENHAMNS-VINNARE 2010

          

KPHV-10, NORDJV-07 VIDJOELS MARLON BRANDO "Atlas" (BIR med CABIB + BIG 3:a)
KPHV-10, NORDJV-08 GOANGO BLACK CHA CHA "Astrid"    (BIM med CACIB)

Övriga resultat:
VIDJOELS NICOLAS CAGE "Douglas", Excellent, 1 Ökl, 2 Ökk, 2 Bhkl R-Cacib
YUKKI HILL MAGIC PRINCESS FOR VIDJOELS "Svea", Excellent, 1 Junkl, 1 Junkk, 2 Btkl

Dömde gjorde: Andrzei Kazmierski  /Polen
(En domare som satte tre settrar som 1:a, 2:a & 3:a av alla deltagande hundar i BIG-finalen!!!)


Douglas och Tanja


Atlas och Calle

Svea med Tina som handler


Astrid och Tage som fortfarande ...


Atlas BIR & Astrid BIM (Visst är han vacker"min" Atlas???)


Atlas avslutade dagen med att bli = BIG 3:a!!!
-----

Det var inte bara utställningen i Kph som gjorde att vi drog söderut = Vi skulle ju också besöka världens bästa Tanja!!!

Det absolut bästa med att vara uppfödare = Man får världens bästa vänner ...

"Tidigt" på lördag´s morgonen drog vi söderut, bara ett litet stop hos blomsterhandeln här i Lbo = Man kan ju inte komma tomhänt! Tyvärr blev inte "badrocken" till Douglas klar eftersom någon hade saboterat min "overlock", men Tanja den kommer (tror du att Dogge gillar rosa???). 

Strax efter kl. 14,00 knackar vi på dörren hemma hos Tanja, man kan väl säga att vi blev mer än välkomnade av 3 (tre) väldigt glada och livliga
svarta settrar, någonstans bakom dem fanns Tanja & Jimi!!!

Eftersom vi inte åkte mer än drygt 3 mil innan vi stannade för att inta en "Kebab-tallrik" = Frukost, så var vi tvungna att säga nej tack till den macka som Jimi ville bjuda på :-(((


Vi fick en helt underbar eftermiddag i Skåne: Känna och lukta på de små kattungarna (jag vill ha, men tyvärr är jag allergiskt mot katt), prata, prata , vem tror ni stog för det mesta = Tanja!!!

Vi blev bjudna på de största CUPCAKES jag någonsin har sett = Men vad goda de var :-))) 

Jag hade ju fått en present när jag fyllde år av Helena, Christina, Pernilla, Tina och sist men inte minst Tanja som hade fixat:  Massage på  "The Lodge"!!! Massören gick igen mig från hårfäste - till lilltå i 1½ timme, vad varm och avslappnad  jag blev = ville inte stiga upp från massagebänken!!!

Jag har iaf konstaterat att det inte är några vakthundar som bor tillsammans med Tanja, för senare på kvällen så kunde både Calle & Johanna gå rakt in i hennes kök utan att någon av hundarna så mycket som lyfte ett ögonbryn. Sent på kvällen blev vi bjudna på en jättegod GRATÄNG (Tanja är jätteduktig på att både baka och laga mat)!!!

Sent om sider kom vi i säng för vi skulle ju upp tidigt nästa morgon, men jag fick nog inte sova mer än en timme = Tages snarkande kan göra vem som helst galen :-(((

Efter en stadig frukost (jag som aldrig äter frukost) drog vi mot Danmark. Vi hade ett helt underbart väder med sol och lite lagom varmt, helt perfekt "hundväder". Hur det gick har jag ju redan berättat men jag vill tacka Tina som än en gång visade min "lilla" Svea som knappast kunde röra sig pga av träningsverk (alltid lär man sig något: Aldrig motionera en hund som har "stått" innan en utställning). Än en gång, TUSEN TACK TINA som trots Svea´s trängingsverk + att hon har fällt av all sin vackra päls efter skendräktigheten visade upp henne till ett: EXCELLENT och domarens ord om henne värmer!!!

Fy sjutton vad drygt det kan vara att vänta på finalerna, trots att Gordonsettern näst intill aldrig blir placerad i Gruppen på stora utställningar så skall ju trots allt rasen få visa att den finns!!! Men tro det eller ej: GORDONSETTER på 3:e plats i BIG-finalen!!!

Ett jättestort GRATTIS till Calle & Johanna och sist men inte minst ATLAS som visade var "skåpet skall stå"!!!

Tillbaks i Skåne åt vi en jättegod äppelpaj innan vi drog upp mot Småland.

Kommentarer
Postat av: Tanja

Köpenhamnsvinnarutställningen var bara en liten grej vi kom på att besöka. Huvudsakligen var ju att ni skulle hälsa på mig eller hur :-)

Kram på er

2010-09-22 @ 22:20:48
URL: http://www.kezodouglas.se
Postat av: siv

Stort grattis till er och alla fina Vidjoel's hundar.

Siv

2010-09-23 @ 11:17:58
URL: http://ozzysky.bloggplatsen.se/
Postat av: Margret

Tanja: Visst var det så att vi hade bestämt att åka ned till dig i Skåne och att det inföll samtidigt som KHPV-utställningen var ju bara en slump :-)))



Siv: Tack för gratulationerna!!!

2010-09-23 @ 20:15:27
Postat av: Christina

Vad mer finns att säga än;JÄTTE-GRATTIS till framgång med Vidjoels fantastiska gordons!!!!

2010-09-23 @ 22:58:36
URL: http://jaquilines.se
Postat av: Helena

Mängder av grattis!!!

2010-09-24 @ 10:35:05
URL: http://www.jaquilines.se
Postat av: Margret

Christina & Helena:

Jag bugar och tackar så jättemycket! Det är nog dax att börja lyssna på er och tro på mig själv när ni säger att "mina" hundar är vackra :-)))

2010-09-24 @ 14:49:23
Postat av: Anette

Jätte GRATTIS till dom fina resultaten. Ni har toppenhundar:-)))

2010-09-25 @ 11:07:53
Postat av: Johanna & Calle

Det var så roligt nere i Skåne, med gott sällskap o mat. Det bästa som avslutning var ju Tanjas Cupcakes som jag trodde att jag skulle kunna få ner för när det gäller sötsaker så är det aldrig svårt, men den var STOR!!! och GOD!!!!

Att vi vågade oss in i köket var ju p g a att vi är ju vana vid hundar och de såg oss snälla smålänningar som vänner direkt... ;-))Kramar i massor!!!

2010-09-26 @ 18:19:32
URL: http://atlashemsida.dinstudio.se
Postat av: Margret

Maja, Anette & Kristina:

Jag tackar och bugar för GRATULATIONERNA!!!

Kram

2010-09-27 @ 10:40:45
Postat av: Tanja

Det var superroligt att ni ville komma och hälsa på mig här nere i söder. Kul dessutom att ni gillade både mat och bakverk. Du skrev att jag var duktig på både bakning och matlagning, det håller ju inte jag med om. Matlagning är inte min grej. Tacksam att ni överhuvudtaget åt av maten.

Att hundarna inte reagerade överhuvudtaget när Kalle och Johanna kom är chockande. Det brukar vara dom som berättar för oss när någon kör över gränsen Skåne-Blekinge (dvs dom brukar höra allt).

Ang badrocken, Dogge kommer att älska den bara för att den är ROSA.

Tack så mycket för att ni förgyllde min helg.

Bamsekramar

2010-09-27 @ 17:53:46
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0