7/11 2010 SKK:s INT. UTSTÄLLNING I VÄXJÖ

ÄNTLIGEN var det återigen dags att ställa ut mina hundar i VÄXJÖ!!!
Bara tanken att det tar ½ timme att ta sig dit gör att det spelar ingen roll vilken domare som dömer = Jag skall dit!!!

Dagen innan utställningen fick vi STOR-Främmande = Tanja + "Dogge & Bosse" körde in på gården strax innan 12,00. Efter en snabb fika drog vi till: KOSTA OUTLET = Jag har besökt Outleten fyra gånger tidigare i sällskap med Tage (=2 T-shirts/15:-). I sällskap med Tanja shopade jag verkligen loss = ./. 1.800:- på kontot, men ...

Efter några timmar i Kosta begav vi oss hemåt, åt Tages paj innan Tanja skall trimma det sista på sina "pågar". Jag ville verkligen ta tag i saxen men behärskade mig och satt lungt och bara tittade på, men fy sjutton vad det var jobbigt: SVANSEN på Dogge skulle ju ...

---

Tidig frukost för att vara på plats i tid, ni som känner mig vet att jag verkligen vill vara i tid!

Trots Tage och Kalles alla protester att vi skulle åka så tidigt så var vi sist av alla!

Först av allt vill jag tacka ALLA mina helt underbara valpköpare som ställde ut "MINA" valpar, Ni är alla helt enkelt bara bäst!!! Ett speciellt tack till Emma och Lisa (endast 13-år) som visade på en stor utställning för första gången: NI VAR SÅ DUKTIGA!!!

Nu till dagens alla RESULTAT:

Valpklass, Hanar:
Showpoint I Want It All                         1:a HP, BIR-valp.
Golden Pearl´s Black Highlander         2:a

Juniorklass, Hanar:
Vidjoels Orlando Blom                           CK, 2:a Bhkl
Vidjoels Oliver Twist                              HP

Öppen klass, Hanar: 
Vidjoels Marlon Brando                           CK, 1:a Bhkl CACIB
Vidjoels Nicolas Cage                              CK, 3:a Bhkl
Jaquiline´s Beautyful Boppin´Steve    1:a pris      

Juniorklass, Tikar:
Vidjoels Olga Korbut                               CK, 4:a Btkl
Vidjoels Oliva Newton-John                  HP

Unghundsklass, Tikar:
Yukki Hill Magic Princess For Vidjo      CK, 1:a Btkl CACIB

Bruks/Jklass, Tikar:
Terrismäen Capri                                  CK, 5:a Btkl

Öppen klass, Tikar:
Goango Black Cha Cha                          CK, 3:a Btkl

Championklass, Tikar:
Sunny Prides Black Lotus                     CK, 2:a Btkl R-CACIB

BIR & BIM skulle alltså så mellan Kalles o Johannas "Atlas" och min "Svea"

Svea BIR och Atlas BIM

Sedan blev det många timmars väntan inför finalerna ...

Jag kan fortfarande knappast inte fatta att min "lilla" Svea blev BIG 4:a!!!

Tusen tack för all support, Tina för handling av Svea och Helena för bilder och sist men inte minst tack för allt trevligt sällskap!!!


Kommentarer
Postat av: Tanja

Som jag sagt tidigare älskar jag att komma och hälsa på. Ni är bara för underbara. När jag sen dessutom får några timmars shopping på det är det rena julafton. Det är något magiskt med att ha med mig i affärer. Det finns liksom en stor chans att man får gå omkring och släpa på en massa kassar precis som du fick :-)

Kramar

2010-11-13 @ 15:23:24
URL: http://www.kezodouglas.se
Postat av: Anonym

Varför inte berätta vad du shoppade! syster är nyfiken...

GRATTIS än en gång till hundutställningen! Vi syns imorgon KRAM TILL ER BÅDA

2010-11-13 @ 19:38:33
Postat av: Maja

Stort Grattis till Fantastiska resultat!!

2010-11-14 @ 23:14:19
URL: http://www.aprilshasthund.se
Postat av: Siv

Grattis grattis !!!

2010-11-15 @ 09:06:54
URL: http://ozzysky.bloggplatsen.se/
Postat av: Christina i Rydaholm

Det är så fantastiskt att va på plats och se alla dessa vackra Vidjoels-hundar!!!Att också få dela glädjen med er underbara uppfödare coh naturligtvis ägarna till framgångsrika gordons går inte av för hackor!!!Kram till alla berörda,ingen nämnd,ingen glömd!!

2010-11-15 @ 19:11:11
URL: http://jaquilines.se
Postat av: Johanna

GRATTIS till Svea, Astrid och alla andra Vidjoels och Gordons som var med på denna utställning. Håller med dig att det är skönt att det är inte långt att köra dit. Sedan fick du och Tanja vamed och bestämma tiden när vi skulle dit...;-) eller hur??? Men jag tycker det var perfekt tid för vi slapp vänta för länge innan och som sagt var, det var ju en liten donna som skulle ta hem allt och då fick man ju vänta....men det var det värt. Grattis igen!

Kramar

2010-11-15 @ 19:43:12
Postat av: Helena

Grattis till alla superresultat!!

Stolt ägare till en vidjoels-vovve :-))

2010-11-15 @ 21:08:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0