LESSEBO - ASSLAR = DORIS PARNINGS-RESA!!!

ÄNTLIGEN ÄR VI PÅ VÄG!!!

Sent på kvällen den 24:e november var det dags för oss att bege oss till Tyskland:
Framför oss hade vi drygt 1050 km innan vi var framme hos Doris "pojkvän".

Första delmålet var:


Öresundsbron

Etapp två var att ta oss till:


Scandlines färja: Rödby - Puttgarden

"So far so good", nu kändes det som om vi måste vila någon timme innan vi beger oss in på:


Autobahn

Det var helt otroligt att vi stannar bilen utanför fam. Muskat´s hem exakt vid kl. 16,00
= helt enl. planerna!

Vi möts av en helt underbar familj: Ulrich, Regina, Kim och David. Samtidigt sluter ett helt gäng av Gordons upp och välkomnar oss. Nu återstår det bara att se om jag har haft full koll på Doris ...


Visst känner jag min tjej

Efter bara några minuter är den första parningen mellan: Sundowner´s Amaretto-Kiss "Mr Marlon" & Vidjoels Lutrica Mc Neal "Doris" ett faktum = 17 minuter.

Efter några timmar tillsammans med en helt underbar familj kör vi vidare till det:


 
Guesthouse

Där vi skall övernatta ett par nätter eftersom Muskat´s hade Italienare på besök, men innan vi säger "good night and se you tomorrow" blir vi bjuda på världens bästa "Weinerschnittzel" på puben innan vi intar sängarna.

Efter ytterligare ett par dagar i Tyskland och två parningar = 25 + 25 minuter, sätter vi oss i bilen och tar sikte på:


Tanjas hem i Skåne

Vilken tur att vi har en "valpköpare" som Tanja = hon gjorde verkligen allt för att vi skulle känna oss välkomna hem till Sverige igen!

Nu återstår det bara att vänta och se om vår Tysklands-resa resulterar med ett gäng svarta "TROLL-UNGAR".


Kommentarer
Postat av: Margret

Tusen tack Christina för att du håller tummarna och din fina kommentar!

Tyvärr var jag tvungen att byta ut inlägget, skicka gärna din kommentar igen!

Kram

2009-11-29 @ 13:37:46
Postat av: Helena Johansson

Vad spännande det ska bli!!! Jag längtar.... Hur var han, Mr Marlon? Var han som jag tror ? En mysig vänlig herre som gillar att kela?

Nu tror jag att alla som jag känner håller tummarna för att det ska bli en "Mårris" till mej;-)

Kram

2009-11-29 @ 17:15:59
URL: http://www.jaquilines.se
Postat av: Tanja

Jag hoppas verkligen att denna resa ger resultat. Doris vet hur man tillverkar vackra valpar.

Än en gång, tack för att ni ville stanna till hemma hos mig. Alltid lika roligt att träffa er.

Synd att jag missade när du ramlade av sängen :-)

Puss o kram

2009-11-29 @ 18:47:04
URL: http://www.kezodouglas.se
Postat av: Maja

Maja håller tummarna. Stenhårt

2009-12-01 @ 00:57:41
URL: http://aprilshasthund.se
Postat av: Johanna

Nu håller vi tummarna för att det blir några små denna gång. Det är ju någon eller några som väntat på små svarta med fyra ben.... :))))

Kramar. Måste säga också att vilket hus Tanja bor i, väldigt mycket Skåne men samtidigt något engelskt "countryside" över det. Häftigt!

2009-12-02 @ 22:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0