ÅRETS UTSTÄLLNINGSHUND

2008-års Utställningshund på LesseboOrtens BK.

NORDJV-2008 Goango Black Cha Cha

När alla resultat på officiella utställningar under 2008 var sammanställda så var det min "lilla"  tjej = Astrid som hade samlat mest poäng men annat var det när:

Astrid och jag skulle gå en lydnadskurs våren 2008. Jag var helt övertygad om att ett LP inte skulle vara så svårt att ta med henne, men redan första gången vi var uppe på "appell-planen" förstod jag att det nog inte skulle bli så enkelt eller om jag skall vara helt ärlig näst intill omöjligt om jag inte ville tillbringa all vaken tid där. Instruktörerna fick säkert "vatten till kvarnen" då de ofta säger att utställnings-hundar bara är vackra och inte har något i huvudet. Det skulle bli en så lång uppdatering att berätta om allt Astrid hittade på att jag ger upp redan innan jag börjar: Men hon älskar iaf allt och alla och jag älskar min lilla tjej över allt!

PS: Jag la av efter tredje kurs-tillfället trots att jag själv är instruktör efter att ha intalat mig att det finns säkert ett och annat "omöjligt fall".


Kommentarer
Postat av: Tanja

Allt som Astrid hittar på, jo det vill jag säga. Om jag inte minns fel så finns det samma gener i henne som det finns i mina två. Inte sant?

Kram

2009-01-27 @ 20:09:23
URL: http://www.kezodouglas.se
Postat av: Anonym

Du har helt rätt att långt tillbaka finns det samma gener i Astrid som i Kezo & Douglas. Men visst är det väl konstigt att alla tänkbara upptåg varit borta i 2 generationer då det gäller dina killar :-)

Kram

2009-01-27 @ 20:42:27
Postat av: Tanja

Egentligen är det väl inte så konstigt eftersom jag heter Tanja och jag brukar ha ett sånt flyt när jag skaffar djur. Brukar man inte säga "sådan matte sådan hund". Inte för att jag hittar på hyss men det brukar ju hända lite saker kring mig med :-)

Kram

2009-01-29 @ 16:09:55
URL: http://www.kezodouglas.se
Postat av: Pernilla

Hej!

Vad kul att du börjat blogga - igen! :)

Nu kommer jag att följa denna blogg slaviskt så jag kommer att ha koll på dig om du slarvar med uppdateringarna och inläggen. :)



Är nyfiken på hur Agnes ser ut nuförtiden. Kan du inte skicka en bild? De andra snyggingarna Astrid & Atlas har jag ju fått se nyligen.



Kram

2009-01-29 @ 22:43:35
URL: http://pillao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0