STAKET till hundarna eller ett Älg HÄGN?

Vi har en HUND som hoppar över staket som om hon skulle vara en HJORT = ASTRID!

Att Astrid är vig som en hjort är bara positivt MEN eftersom vi bor på "landet" kanske hon alltid skall hålla sig på rätt sida av staketet nu när det snart skall födas nya små i det vilda, trots att hon alltid kommer tillbaka så fort man bara ropar: AASST.....

Vi har både Älgar, Rådjur och Rävar som är så nyfikna att de kommer ända fram till hus-knuten. Vi vet sedan tidigare att de också tar med sina "ungar" ända fram till vår tomt eftersom Tage alltid har sått en viltåker på ängen utanför vår tomt.



Därför frågade jag TAGE om han ev. skulle kunna tänka sig att höja staketet med någon cm. Men OJ, OJ,OJ vad han tog i!


Tage är trots allt jättduktig på att "sätta" en helt perfekt Smålands-gärdsgård.

Jag var till slut helt enkelt tvungen att fråga honom om han funderade på att ha ett "Älg-Hägn" inne på tomten eftersom staketet blev minst 1,60!!! Tage svarade med = Nu stannar Astrid kvar på tomten, var det inte det du ville?

Kommentarer
Postat av: Jane

Åh, vilket fint staket!!! Tage kan minsann göra det ordentligt:- Ha det så bra och jag håller tummarna att det går vägen med valparna:-

KRAM JANE

2009-04-21 @ 14:31:37
URL: http://glavaris.blogspot.com
Postat av: Helena Johansson

Jag håller med Tage! Lika bra att slå på stort med en gång!:-) Vårt staket ligger nog också på den höjden, om inte högre:-)

2009-04-21 @ 14:39:30
URL: http://www.jaquilines.se
Postat av: Tanja

HAHA, jag bara älskar den mannen. Han får gärna komma hit och hjälpa mig med att få hundarna att stanna kvar på vår tomt. Kezo är ju också som bekant smidig som en gasell.

Kram

2009-04-21 @ 17:14:44
URL: http://www.kezodouglas.se
Postat av: Anonym

Tage tackar och bugar för alla kommentarer om hans nygjorda staket (han har gjort det förut) och jag tror absolut att han blev så nöjd med det eftersom han inte kunde sluta att "bygga på" det med ytterligare några "slanor".

Är det någon som vill ha en Smålands-gärdsgård runt tomten så är det bara att slå en signal eftersom jag näst intill är övertygad om att Tage kommer snabbt som blixten och sätter upp HÖGA gärdsgårdar hos er också!

Kramar från Tage genom Margret.

2009-04-21 @ 20:48:44
Postat av: Pernilla

Han kanske t.o.m. kan tänka sig en runda ner till Skåne för att bygga Smålands-gärdsgård hos oss? ;)

Verkligen superfint - vilken "handy-man" du har, Margret! Martin Timell - släng dig i väggen! :)

2009-04-22 @ 20:43:42
URL: http://pillao.blogg.se/
Postat av: Anonym

Pernilla, jag har ett förslag till dig!!!

Jag behöver snart vårstäda hela huset, så varför inte göra en liten byteshandel: Du får låna Tage och din "James" kommer upp till mig.

PS: Tina är fortfarande helt "tyst" med vilken doft hon tycker bäst om, så snälla du HJÄLP MIG!

Kramar i massor från Margret.

2009-04-22 @ 21:08:54
Postat av: Pernilla

Låter som en bra byteshandel ;-)



Ja, jag vet att Tina är fruktansvärt envis!

Hon har pratat om några olika parfymer. Ska kolla lite....återkommer.



Kramar Pernilla & Basti

2009-04-23 @ 21:31:40
URL: http://pillao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0