MIN "LILLA RYSKA" GJORDE DET = BIS 1:a!!!!!!!!!

Vi har tyvärr inte presenterat vår nya "lilla" tjej pga att all uppmärksamhet under 8 veckor har varit fokuserad på våra nya "trollungar", men:

Den 15:e januari steg vi iland på Svensk mark med en Gordonsetter-tjej "Svea" = 8 månader gammal och mer än jättebusig samtidigt som hon inte förstod ett enda ord Svenska = "Svea" är ju Ryska!!!

YUKKI HILL MAGIC PRINCESS FOR VIDJOELS = "Svea" - Har idag varit på sin första utstälning här i Sverige:


Svea = BIG 1:a


Svea = BIS 1:a

Visst var det jättenervöst eftersom vi inte hade en aning om hur svenska domare skulle se på vår lilla Ryska import. Men
Johan Hjertberg som dömde både  rasen och gruppen gav Svea följande kritik:  

HÖGKLASSIG TIK AV UTM KVALITET, MKT BRA HUVUD , UNDERBAR HALS, UTM FRAMBEN, BRA SKULDRA OCH ÖVERARMSVINKEL, VÄLUTVECKLAT FÖRBRÖST OCH BRÖSTKORG FÖR ÅLDERN, HÄRLIG ÖVERLINJE OCH UNDERLINJE, UTM VINKLAR BAK, RÖR SIG MED STIL OCH ELEGANS RUNT OM!!!!

Lilla "Svea" endast 10 månander gammal = BIR + BIG 1:a :-)))

BIM = Jaquiline´s Beautyful Boppin´Steve = "Chivas"

Sedan var det några timmars väntan inför BIS-finalen, även om Svea inte skulle ha någon chans att placera sig i BIS:et så skulle hon ju iaf få "prova på det där med utställning" ytterligare en gång, MEN VAD HÄNDER, JAG FÖRSTÅR FORTFARNADE INTE ATT MIN LILLA "SVEA" BLEV=

BIS 1:a !!!!!!!!!!!

John-John Johnsson dömde BIS finalen.

---

Vi vill tacka Helena och Berit för att ni förevigade Svea´s debut i uts.ringen med foton och sist men inte minst: Marie (min syster) som tog hand om "Pepita" = Utan syster min hade vi inte ens fått prova på hur "Svea" ...


Kommentarer
Postat av: Helena Johansson

Kan inte mer än säga SUPERDUPERGRATTIS!!!!! Du måste lära dej att tro på dina fina hundar och din duktiga handler ;-)

Bamsekramar!!

2010-04-02 @ 23:18:09
URL: http://www.jaquilines.se
Postat av: Tanja

Jag har sagt det förr och det behövs sägas många gånger om. GRATTIS, du vet verkligen hur man skaffar rätt hundar. Sen är jag lite avundsjuk på dig, jag vill också ställa för John John igen.



Största och varmaste kramar man kan tänka sig till världen bästa vän

Tanja

2010-04-02 @ 23:46:52
URL: http://www.kezodouglas.se
Postat av: Tina

Grattis till Svea och de fina valparna!

Ser fram emot att få se dem "live"

Kram Tina

2010-04-03 @ 08:01:22
Postat av: Pernilla

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!



Stor kram

Pernilla & Basti

2010-04-03 @ 09:47:38
URL: http://pillao.blogg.se/
Postat av: JOHANNA

GRATTIS GRATTIS! VILKEN TJEJ! HON KAN OCH HANDLERN OCKSÅ! BRA JOBBAT TAGE OCKSÅ.

MÅNGA KRAMAR JOHANNA

2010-04-03 @ 16:50:26
Postat av: Helena Johansson

Favorit i repris på söndag, eller? ;-) Gissar att vi träffas där :-))

2010-04-16 @ 14:19:43
URL: http://www.jaquilines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0