FÖRBEREDELSERNA INFÖR DORIS PARNINGS-RESA TILL TYSKLAND ÄR PÅ G!!!

Tidigt, riktigt tidigt på onsdag morgon påbörjar vi våra drygt 105 mil till Tyskland som också inkluderar en bro över Öresund och färja mellan Rödby - Puttgarden. Så långt är nog allt OK eftersom det är jag som kommer att sitta framför ratten i Sverige, men sedan kommer nog min forbi att för att "åka bil" (Tages fot på gasen är mer än ofta lite för tung, även om jag själv tycker att det är helt ok om jag kör lite, lite för fort) ge sig tillkänna!!!

Men vi har verkligen förberett oss inför Doris "parnings-resa" med att köpa ...

En ny bil = Vi har bytt bort vår Volvo V70 T5 som verkligen hade allt = mer än fullutrustad mot en liten ...

Volvo V50 också en T5:a, det var absolut inget Tage ville pruta på
(han är fortfarande fullt övertygad om att jag kommer att vänja mig ...)

Sedan måste vi ju hitta rätt i Tyskland och den GPS vi köpte för drygt ett år sedan visar bara hur man hittar rätt i Norden :-(  

Är det någon som vill införskaffa en GPS med Norden kartor så har vi en till ett pris som inte kommer att kännas i plånboken. Hör av er, vi har just det ni söker = En TomTom (vi köpte samma märke igen eftersom vi är mer än nöjda med vår första TomTom).  

     



Kommentarer
Postat av: Isabelle

En TomTom har jag med och den är bara SÅ bra! Jättelätt att sköta och han som sålde den sa att man kan verkligen inte misslyckas med den och jag kan bara hålla med för det är min första GPS, men ändå så funkar den kanon :-)

Vad härligt att ni äntligen är på väg nu och det ska bli så kul att följa eran resa och få se nästa kull forma sig :-) Lär bli en kanonkull! :-)

Nu är ju jag ny i gordonvärlden, men man hoppas att man är välkommen i gemenskapen även fast man har hundar från olika uppfödare.. Blir ju lite roligare när man ses vid ringarna och så då :-)Även fast det nog lär bli mer troligt att jag blir ensam med gordon på många av utställningarna :-D

Ha en skön resa!

2009-11-21 @ 21:08:10
Postat av: Helena Johansson

Vill bara önska er STORT lycka till och kör försiktigt! Och säg till den där Mr Marlon att han släpper iväg det bästa han har:-)

2009-11-22 @ 15:02:39
URL: http://www.jaquilines.se
Postat av: Christina

sänder en stor kram till er inför resan!!!Ta det lugnt i trafiken och se till att ni kommer hem med en sprängfylld Doris!!!

Var rädda om er!!!!

Christina

2009-11-22 @ 17:35:55
Postat av: Johanna

Lycka till i Tyskland. Hoppas resan går bra både för er och Doris. Väntar med spänd förväntan på O-kullen....KÖR FÖRSIKTIGT! Tage tänk på gasfoten, lätt på pedalen...Kramar Johanna

2009-11-24 @ 17:52:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0