ENDLICH, FINALLY, ÄNTLIGEN ....

Efter att ha haft full koll på Doris varje dag i näst intill tre månader, så känns             det skönt att få släppa den biten eftersom hon i går äntligen kom i löp ...


Förhoppningsvis kommer det att se ut så här i "valplådan" om 10 veckor!

Doris skall paras vecka:                           48 - 2009
Valparna kommer ev. att födas vecka:     4 - 2010
Valparna är vuxna nog att flytta vecka: 12 - 2010

Min "lilla" tjej har ju tidigare alltid varit som en klocka = 5 månader + 3 veckor         och nu gick hon över tiden med ....
Jag blir mer och mer övertygad om att Tage än en gång hade rätt när han kände 3 fosterblåsor på v. sida efter det att Doris hade blivit "parad" med frysen sperma i april. Efter det har Doris förmodligen resorberat sina foster och pga det behövt lite mer tid på sig innan hon var på G igen för att paras.  


Kommentarer
Postat av: Helena

ÄNTLIGEN!!:-)))))))))

Kram!

2009-11-15 @ 13:25:16
URL: http://www.jaquilines.se
Postat av: Tanja

Jag förstår att Helena är glad. Hoppas nu att allt går som planerat och att Doris får en lika underbar kull som M och N kullen.

Innebär då detta att ni ska till Göteborg? Ursäkta att jag tjatar men jag vill ha med er.

Kram

2009-11-15 @ 15:54:44
URL: http://www.kezodouglas.se
Postat av: Johanna

Tjolahopp! Äntligen Doris, vilken tid du tog på dig...Nu är ni väl glada och lättade att det inte blev mitt julrushen iallafall? Hoppas allt går bra och vi ska hålla tummarna för er hela tiden. Doris du vet vad som gäller, bebisar!! :))

2009-11-15 @ 22:47:20
Postat av: Pernilla

Åh, äntligen!

Det är många som väntat på detta. Jag kan tänka mig att Helena har börjat dansa runt där hemma med fjäderlätta steg hihi



Kram från Skånelandet :-)

2009-11-17 @ 09:48:48
URL: http://pillao.blogg.se/
Postat av: Helena Johansson

Pernilla: Dansa med fjäderlätta steg gör jag inte förrän min nya prins är född;-) Kommer nog troligare ha träningsvärk för att jag går och spänner mej i 2,5 månad...

2009-11-17 @ 21:47:20
URL: http://www.jaquilines.se
Postat av: Maja

Äntligen!!

Måste ha varit en evighetslång väntan :-)

Håller tummarna för er

Kram

2009-11-18 @ 20:19:43
URL: http://www.aprilshasthund.se
Postat av: Margret

Tack för alla lyckönskningar!!!

Vi här på Vidjoels ser verkligen fram mot att än en gång förhoppningsvis få några små "svarta trollungar"!!!



2009-11-20 @ 19:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0