DORIS HAR FÅTT EN: EXTREME BOBY MAKEOVER

Varför är det bara vi två-benta som gör en: Extreme body makeover?


Vidjoels Lutricia Mc Neal "Doris"

Doris har haft några små fettknölar på kroppen en längre tid, men helt plötsligt tyckte jag att de hade vuxit och blivit stora som hassel-nötter!!!

De veckor Doris fick vänta på att opereras läste jag allt jag kom över på internet och var till slut övertygad om att det måste vara elakartade tumörer :-(

Men samtidigt hade hon inte den minsta tendens till någon förhårdnad i sitt juver där tikar oftast får tumörer, så ett litet hopp fanns att det inte skulle vara så allvarligt.

När vi skulle hämta hem Doris fick jag prata med en veterinär innan jag fick träffa henne och fick då besked om att knölarna var: ATEROM. Jag kände hur värmen spred sig i kroppen och hjärtat började slå snabbt, veterinären såg nog hur jag reagerade så han var snabb med att tala om att det var "talgknölar":-))) 

Vi fick instruktioner om hur vi skall ta hand om Doris tills stygnen skall tas bort om 10-12 dagar och att hon nog inte ville ha någon mat när hon kom hem!!! Men de känner inte Doris som bäras ut till oss och Tage bar henne till bilen: Så fort Doris hade kommit hem var hon vrål-hungrig och gjorde allt för att vi inte skulle missa att ge henne mat!

Nu ser vi fram mot att para "seminera" Doris när hon kommer i löp och förhoppningsvis får vi några små svarta "trollungar" i juni!!! Jag har sagt det förut, men detta kommer antagligen bli vår sista kull :-((


Kommentarer
Postat av: Tanja

Men lilla gumman då. När jag läste ditt inlägg igår trodde jag Doris blivit heltrimmad eller nåt liknande men det var nog tur för annars hade jag ringt ner dig. Hoppas hon mår bra nu och allt blir som vanligt igen.

Pussa Doris från oss alla.

Puss och kram

2009-01-30 @ 22:17:55
URL: http://www.kezodouglas.se
Postat av: Tanja

Men lilla gumman då. När jag läste ditt inlägg igår trodde jag Doris blivit heltrimmad eller nåt liknande men det var nog tur för annars hade jag ringt ner dig. Hoppas hon mår bra nu och allt blir som vanligt igen.

Pussa Doris från oss alla.

Puss och kram

2009-01-30 @ 22:58:50
URL: http://www.kezodouglas.se
Postat av: Pernilla

Men ojdå! Trodde också på en trimning, kanske hundmassage eller något liknande men inte operation!



Verkar dock vara ett gott tecken med den goda aptiten :)



Basti skickar en puss till sin mamma!



Kram

2009-01-31 @ 00:19:33
URL: http://pillao.blogg.se/
Postat av: Helena Johansson

Hej Margret! Trodde också att du menade trimmad, men ändå tänkte jag att det måste du väl ändå göra själv isåfall:-)Kul med ditt nyårslöfte! Ännu en rolig blogg att följa!!

1000-kramar

(PS. Har sparat ihop hälften till min egen "sommarpresent":-)

2009-02-02 @ 12:27:14
URL: http://www.jaquilines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0